Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Characterization of the Use of 3D Design Software at ETITC

Caracterización del Uso de Software de Diseño 3D en la ETITC




Section
Artículo

How to Cite
Characterization of the Use of 3D Design Software at ETITC (C. J. García Castellanos , Trans.). (2022). Letras ConCiencia TecnoLógica, 19. https://doi.org/10.55411/26652544.231

Dimensions
PlumX
license

Atribución - No Comercial – Compartir igual (by-nc-sa): permite a los usuarios distribuir, remezclar, retocar, y crear a partir de la obra original de modo no comercial, siempre y cuando se dé reconocimiento al autor y se licencien o circulen sus nuevas creaciones u obras derivadas bajo las mismas condiciones de esta licencia.


The use of 3D design software in the Higher Education programs of the Central Technical School (ETITC), is part of the training process of future professionals; with the implementation of Solid Works we sought to characterize the current management conditions of teachers and students in order to generate a massive use of it with a view to take advantage of all the tools offered by the software that allows leveraging the knowledge developed within the program content. In the characterization, it was identified that the knowledge of the software, both by teachers and students is low, however, the presence of this software in the different academic activities is high in comparison with other software, as well as the interest to continue deepening in the knowledge of its use and tools.


Article visits 203 | PDF visits 54


Downloads

Download data is not yet available.

Agudo, J., Hernández-Linares, R., Rico, M., & Sánchez, H. (2013). Competencias transversales: percepción de su desarrollo en el grado en Ingeniería en Diseño Industrial y desarrollo de productos. Formación universitaria, 6(5), 39-50. https://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062013000500006
Chuqui, L. (2021). Desarrollo de competencias digitales: Plan de fortalecimiento dirigido a docentes basado en la Pedagogía activa. [Tesis Maestría, Pontifica Universidad Católica del Ecuador]. Repositorio de Tesis de grado y postgrado PUCE http://repositorio.puce.edu.ec:80/xmlui/handle/22000/18543
Flores Luego, C. (2014). Competencia digital docente: desempeños didácticos en la formación inicial del profesorado. Revista Científica de Educación y Comunicación. Hachetetepe, (9), 55-70. https://doi.org/10.25267/Hachetetepe.2014.v2.i9.6
Mesa, F., & Forero, A. (2016). Las TIC en la normativa para los programas de educación superior en Colombia. Praxis & Saber, 7(14), 91-113. https://doi.org/10.19053/221
Padilla-Beltrán, J., Vega-Rojas, P., & Rincón-Caballero, A. (2014). Tendencias y dificultades para el uso de las TIC en educación superior. Entramado, 10(1), 272-295.
http://www.scielo.org.co/pdf/entra/v10n1/v10n1a17.pdf
Pidello, M., & Pozzo, M. (2015). Las competencias: apuntes para su representación. Revista Iberoamericana de Psicología: Ciencia y Tecnología, 8(1), 41-49. https://reviberopsicologia.ibero.edu.co/article/view/rip.8104/719
Sepúlveda, M. (2017). Las Competencias Transversales, base del Aprendizaje para toda la vida. [Repositorio Material Educativo Universidad Nacional Autónoma de México] http://hdl.handle.net/20.500.12579/4905