Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Didactical models of physics I and II

Modelos didácticos para física I y II




Section
Pedagogy

How to Cite
Didactical models of physics I and II (Édgar E. Ortíz Sánchez , Trans.). (2018). Letras ConCiencia TecnoLógica, 6, 17-25. https://doi.org/10.55411/26652544.55

Dimensions
PlumX
license

Atribución - No Comercial – Compartir igual (by-nc-sa): permite a los usuarios distribuir, remezclar, retocar, y crear a partir de la obra original de modo no comercial, siempre y cuando se dé reconocimiento al autor y se licencien o circulen sus nuevas creaciones u obras derivadas bajo las mismas condiciones de esta licencia.


This article seeks to socialize the educational experiences considered relevant in the development of the subjects “ physics I y II of the Electromecanical program in the Escuela Tecnológica Instituto Técnico Central, through the development of two model projects in construction, one for mechanical pneumatic and hydrostatic, and the other of machines throwing of objects. The active participation of students is demonstrated in regarding to the formulation of hypotheses, discussion, and reporting solutions to problems of teaching models applied to the immediate reality, so that knowledge is generated through experimentation.


Article visits 184 | PDF visits 185


Downloads

Download data is not yet available.

Giordan, A y Vecchi, G. (1997). Los Orígenes del Saber: de las concepciones personales a los con- ceptos científicos. Ed. Diada. Sevilla.

MEN. (2002) Estándares para la excelencia de la educación nacional. Ministerio de Educación Na- cional. Bogotá.

Sears F. W., Zemansky M. W., Young H. D., Freddman R. A., Física Universitaria, Vol. I y II, Pearson Addison Wesley, México, 2005.

Viennot, L. (2002).Razonar en Física, la contribución del sentido común. Ed. Visor M.E.N (2002). Estándares para la excelencia de la educación nacional. Libros, S.L. Madrid