Didactical models of physics I and II
Modelos didácticos para física I y II
Atribución - No Comercial – Compartir igual (by-nc-sa): permite a los usuarios distribuir, remezclar, retocar, y crear a partir de la obra original de modo no comercial, siempre y cuando se dé reconocimiento al autor y se licencien o circulen sus nuevas creaciones u obras derivadas bajo las mismas condiciones de esta licencia.
Show authors biography
This article seeks to socialize the educational experiences considered relevant in the development of the subjects “ physics I y II of the Electromecanical program in the Escuela Tecnológica Instituto Técnico Central, through the development of two model projects in construction, one for mechanical pneumatic and hydrostatic, and the other of machines throwing of objects. The active participation of students is demonstrated in regarding to the formulation of hypotheses, discussion, and reporting solutions to problems of teaching models applied to the immediate reality, so that knowledge is generated through experimentation.
Article visits 184 | PDF visits 185
Downloads
Giordan, A y Vecchi, G. (1997). Los Orígenes del Saber: de las concepciones personales a los con- ceptos científicos. Ed. Diada. Sevilla.
MEN. (2002) Estándares para la excelencia de la educación nacional. Ministerio de Educación Na- cional. Bogotá.
Sears F. W., Zemansky M. W., Young H. D., Freddman R. A., Física Universitaria, Vol. I y II, Pearson Addison Wesley, México, 2005.
Viennot, L. (2002).Razonar en Física, la contribución del sentido común. Ed. Visor M.E.N (2002). Estándares para la excelencia de la educación nacional. Libros, S.L. Madrid