Design and construction of a prototype for teaching the control of industry
Diseño y construcción de un prototipo para la enseñanza del control industrial
Atribución - No Comercial – Compartir igual (by-nc-sa): permite a los usuarios distribuir, remezclar, retocar, y crear a partir de la obra original de modo no comercial, siempre y cuando se dé reconocimiento al autor y se licencien o circulen sus nuevas creaciones u obras derivadas bajo las mismas condiciones de esta licencia.
Show authors biography
This paper presents the results of the project developed by students of the Escuela Tecnológica Instituto Técnico Central (ETITC), through the Hotbed Research Project “Automatools”. Due to the lack of laboratory equipment for Industrial Instrumentation practices, Automation and control among other equipment, students develop their own material that supply their needs. This first project aims to design and build a prototype for didactic teaching of industrial control. This prototype allowed students to appropriate the concepts that are going to be applied in the equipment to be built. Another important aspect is to demonstrate how the idea works and improve the prototype to be more efficient in future control practices.
Article visits 284 | PDF visits 252
Downloads
Agudelo G., J. D., & García G., G. (17 de enero de 2010). Aprendizaje significativo a partir de prácticas de. Obtenido de Universidad de Manizales: http://www.lajpe.org/jan10/22_ Gabriela_Garcia.pdf.
Bolton, W. (2001). Ingeniería de control. Ciudad de México: Alfaomega.
Castro, C., & Romero, C. (2012). Introducción a SCADA. Córdoba: Universidad de Córdoba.
Creus, S. (2011). Instrumentación industrial. Ciudad de México: Alfaomega. National Instruments (s. f.). Instrumentos virtuales.
Real Academia Española (25 de junio de 2016). Real Academia Española. Obtenido de Real Academia Española: http://dle.rae.es/?id=AeYZ09V.
Schmal, R. (2012). Reflexiones en torno a un programa para la formación de competencias transversales en ingeniería. Ciencia, Docencia y Tecnología, 239-262.