Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Teachers in front the use of ICT

Los docentes frente al uso de las TIC Perspective in Colombia and the department of Tolima




Section
Pedagogy

How to Cite
Teachers in front the use of ICT: Perspective in Colombia and the department of Tolima (L. A. Herrán Cardoso , Trans.). (2018). Letras ConCiencia TecnoLógica, 11, 26-31. https://doi.org/10.55411/26652544.102

Dimensions
PlumX
license

Atribución - No Comercial – Compartir igual (by-nc-sa): permite a los usuarios distribuir, remezclar, retocar, y crear a partir de la obra original de modo no comercial, siempre y cuando se dé reconocimiento al autor y se licencien o circulen sus nuevas creaciones u obras derivadas bajo las mismas condiciones de esta licencia.


This article is the product of theoretical review has been made in the development of research on the perception of teachers in using ICT in the classroom. Seeks to document what are the different appreciations that the teacher has assumed and what role it should play in responding to this topic in its pedagogical work. It also describes what are the characteristics of the new teacher profile must now assume the new knowledge society. Finally develop the aspects that affect positively or negatively for teachers to assume their responsibility in this new challenge the educational process.


Article visits 311 | PDF visits 228


Downloads

Download data is not yet available.

Domingo, M. y Fuentes, M. (2010). Innovación Educativa: Experimentar con las TIC y reflexionar sobre su uso [Versión electrónica], Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación (36), 171-180

González, J. C. (2006). B-Learning utilizando software libre, una alternativa viable en Educación Supe- rior [Versión electrónica], Revista Complutense 17(35), 175-182

Jaramillo, P., Castañeda, P. y Pimienta M. (Qué hacer con la tecnología en el aula: inventario de las TIC para aprender y enseñar [Versión electrónica] Educación y Educadores 12 (2), 159-179.

Marulanda, C. E., Álvarez, M. L. y Castellanos, J. F. (2009). Las tecnologías de información y comunica- ciones aplicadas al aprendizaje en la Universidad de Caldas. [Versión electrónica], Revista Virtual Uni- versidad Católica del Norte (28), 1-27.

Montero, M. L. y Gewerc, A. (2010). De la innovación deseada a la innovación posible. Escuelas alteradas por las TIC [Versión electrónica], Profesorado. Revista de Curriculum y formación de profesorado 14 (1), 303-318.

Pantoja, A. y Huertas, A. (2010). Integración de las TIC en la asignatura de Tecnología de educa- ción secundaria [Versión electrónica] Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación (37), 225-337.

Sánchez, A., Boix, J. L. y Jurado, P. (2009). La sociedad del conocimiento y la TIC: Una inmejora- ble oportunidad para el cambio docente [Versión electrónica], Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación (34), 179-204